🎉 ZIMA10: Sleva 10 % na vybrané kategorie! ❄️
Využijte zimní akci a získejte slevu 10 % v kategoriích Pártystany, Nůžkové stany, Stany s potiskem, Podlaha, Skladové haly, Garáže a Fóliovníky! 🏕️🚗🌱 Stačí v košíku zadat kód ZIMA10.
Akce platí do 31. 12. 2024. 🛒🔥 Nepropásněte výhodný nákup! ⏳✨

Vyhledávání

Kontaktujte nás

Načíst

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti Pártystany-Jičín s.r.o., IČO: 03440818, se sídlem Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese partystany-jicin.cz

Informace, které byste neměli přehlédnout:

➔      Způsob platby a možnost doručení si můžete vybrat během objednávkového procesu.

➔      Stisknutím tlačítka “KOUPIT ZA” s námi uzavíráte kupní smlouvu k danému zboží a jste povinni nám zaplatit kupní cenu.

➔      Prostřednictvím našeho poptávkového formuláře na e-shopu, e-mailem či telefonicky máte možnost poptat i naše další služby jako např. pronájem zboží.

➔      Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů.

➔      Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Informace o tom, jaké osobní údaje zpracováváme, proč a jak, najdete v zásadách zpracování osobních údajů.

 

1        KDO JSME?

Pártystany-Jičín s.r.o., sídlo: Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín (dále jen „adresa sídla“)

IČO: 03440818

DIČ: CZ03440818

společnost zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. C 34137, za kterou jedná Jiří Šulc, jednatel

(dále jen „prodávající” a v případě nájmu také “pronajímatel” nebo „my“),

 

2       JAK SE S NÁMI MŮŽETE SPOJIT?

Osobně na adrese našeho sídla, kde máme rovněž svou provozovnu.

Telefonicky: +420 772 000 111,
(v pracovních dnech 8:00 - 16:00)

E-mailem: info@partystany-jicin.cz

3       JAKÉ JSOU DALŠÍ POJMY, KTERÉ SE V NAŠICH VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH OPAKUJÍ?

e-mailová adresa             adresa elektronické pošty zákazníka uvedená v uživatelském účtu, v objednávce či v jiném našem formuláři;

e-shop                               náš internetový obchod, který provozujeme na webové stránce;

kupní smlouva                 závazek obsahující celou řadu práv a povinností – nás jako prodávajícího a vás jako kupujícího, který společně uzavíráme na základě vaší objednávky našeho zboží na našich webových stránkách;

nájemné                            cena, kterou se zavazujete zaplatit za nájem párty stanu, altánu, nůžkových stanů, mobilních garáží, skladových hal nebo jiného námi nabízeného zařízení podle uzavřené nájemní smlouvy;

nájemní smlouva                 závazek, který vzniká mezi námi jako pronajímatelem a vámi jako nájemcem ohledně zvoleného a poptávaného zařízení v našem e-shopu podle podmínek stanovených v těchto VOP a/nebo nájemní smlouvě;

občanský zákoník           zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;

podnikatel                        fyzická osoba nebo právnická osoba, která vyvíjí soustavnou podnikatelskou činnost – svým jménem, na svůj účet a za účelem dosažení zisku; řídíme se zásadou, že zákazník, který v objednávce uvede své IČO / DIČ či firemní údaje s námi právně jedná jako podnikatel;

spotřebitel                        každá fyzická osoba, která právně jedná bez jakékoliv souvislosti se svou podnikatelskou činností nebo samostatným výkonem svého povolání;

VOP                                   tyto všeobecné obchodní podmínky, tj. pravidla, která zavazují nás i vás při uzavírání kupní smlouvy;

webová stránka               internetová adresa partystany-jicin.cz;

zákazník                                    jste to vy, kupující v případě uzavírané kupní smlouvy, nájemce v případě nájmu, ať už jste spotřebitel nebo podnikatel.

4       CO PODLE ZÁKONA MUSÍME SDĚLIT VŠEM ZÁKAZNÍKŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY?

4.1      Oprávnění prodávajícího a kontrolní orgány. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

4.2     Ilustrační charakter fotografií zboží. Všechny fotografie na webové stránce mají pouze ilustrační charakter.

4.3     Zboží, cena, náklady.

4.3.1      Popis našeho zboží včetně jeho hlavních vlastností naleznete na našich webových stránkách.

4.3.2    Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH, včetně zákonem stanovených poplatků.

4.3.3     Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru).

4.4    Možnosti platby. Konkrétní podmínky platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky nebo na našich webových stránkách. Zboží Vám doručíme prostřednictvím dopravce, kterého si zvolíte z námi nabízených možností.

4.5     Závaznost objednávky. Odesláním objednávky stisknutím tlačítka pro dokončení objednávky v našem internetovém obchodě zákazník vytvoří závaznou objednávku, která zavazuje zákazníka k platbě. Zákazník má možnost před odesláním objednávky svou objednávku zkontrolovat a opravit nebo změnit, jak je podrobněji popsáno v části 7 těchto VOP.

4.6    Závaznost VOP. Odesláním objednávky zároveň potvrzujete, že jste se seznámili se zněním těchto VOP.

4.7     Práva zákazníka z vadného plnění. Práva zákazníka z vadného plnění, případně ze záruky, a podmínky jejich uplatnění jsou popsány v části 13 těchto VOP a následujících.

5       CO MUSÍME SDĚLIT ZÁKAZNÍKŮM SPOTŘEBITELŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY?

5.1       Právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet nejpozději:

5.1.1        u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží; nebo

5.1.2      u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo

5.1.3       u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné opakované dodávky zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;

s tím, že spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy i před časovým okamžikem specifikovaným v čl. 5.1.1 až 5.1.3 tak, že nám sdělí svůj záměr od kupní smlouvy odstoupit, a to jakýmkoliv jednoznačným prohlášením, například vyplněním a odesláním formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy či sdělením na náš e-mail: info@partystany-jicin.cz nebo jiným způsobem.

5.2     Kdy NENÍ MOŽNÉ od kupní smlouvy ODSTOUPIT. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od následujících smluv:

5.2.1      o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;

5.2.2     o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;

5.2.3     o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;

5.2.4    o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil;

5.2.5     o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období;

5.2.6     o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání;

5.2.7     o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy;

5.2.8     o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby;

5.2.9     o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy a my jsme Vám před uzavřením kupní smlouvy sdělili, že v takovém případě nemáte právo od kupní smlouvy odstoupit,

5.2.10  a v dalších případech, které jsou uvedené v § 1837 občanského zákoníku.

5.3     Povinnost spotřebitele při odstoupení od kupní smlouvy. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen nám zaslat zpět zboží nabyté na základě kupní smlouvy, od které odstoupil, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel je povinen zboží zaslat zpět nebo vrátit kompletní, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve které je převzal.

5.4     Snížení hodnoty zboží. Zákazník v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vráceného zboží nebo zpět zaslaného zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě, že nám bude vráceno poškozené či nekompletní zboží, započteme náš nárok na náhradu škody vůči kupní ceně, kterou požadujete vrátit. Budeme vždy hodnotit konkrétní případ, abychom zjistili míru poškození, znehodnocení zboží a určili jemu odpovídající sníženou hodnotu. O těchto krocích vás budeme informovat na e-mailovou adresu nebo telefonicky.

5.5     Odstoupení od kupní smlouvy. Nejjednodušší způsob pro odstoupení od kupní smlouvy a následného vrácení zboží je prostřednictvím našeho formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Ale máte samozřejmě možnost odstoupit od kupní smlouvy i jiným jednoznačným prohlášením. Jakmile odstoupíte od kupní smlouvy, zašleme Vám potvrzení přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy, případně se Vás zeptáme na údaje potřebné k vyřízení tohoto požadavku. Náklady na vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy hradí zákazník na své náklady. To platí i v případě, že zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou (především pro jeho velké rozměry atp.). V takovém případě ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží ve výši od 2 000,- Kč (přesná částka bude vypočítána dopravcem na základě váhy daného zboží a bude oznámena zákazníkovi předem).

5.6     Vrácení kupní ceny. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni spotřebiteli vrátit veškeré peníze, a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, nebo na vámi zvolený účet, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Vezměte na vědomí, že jsme oprávněni Vám peníze vrátit až ve chvíli, kdy od Vás obdržíme zpět vrácené zboží nebo spolehlivě prokážete, že nám vrácené zboží bylo odesláno.

5.7     Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu info@partystany-jicin.cz.

5.8     Mimosoudní řešení sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr  je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem z kupní smlouvy.

5.9     Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

5.10  Recenze. Recenze je možné vkládat prostřednictvím Heureka. Recenze může vkládat zákazník, u kterého jsme ověřili, že u nás zboží opravdu nakoupil. Odkaz pro vložení recenze obdrží zákazník elektronicky, pokud s jeho zasláním nevyslovil nesouhlas.

5.11    Nepravdivé nebo neúplné recenze. Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze zákazníků, které jsou nepravdivé, obsahují nevhodné výrazy nebo nesouvisejí se zakoupeným zbožím.

5.12   Újma způsobená nesprávnou či neúplnou informací. Zříkáme se jakékoliv odpovědnosti za újmu způsobenou nesprávnou či neúplnou informací nebo radou, a to zejména v případech, kdy dosažení určitého výsledku závisí na činnosti adresáta či jiných osob, případně na neovlivnitelných skutečnostech nebo na náhodě.

6       REGISTRACE, UŽIVATELSKÝ ÚČET A VĚRNOSTNÍ PROGRAM  

6.1      Registrace. Nakupovat u nás můžete i bez registrace. Pokud se rozhodnete registrovat, budete mít větší přehled o historii svých objednávek, stavu nové objednávky, získáte automaticky výhody našeho věrnostního programu. Registraci zákazníka provedete na webové stránce vyplněním registračního formuláře. Pro vytvoření registrace je nezbytné potvrdit, že jste se seznámili s obsahem těchto VOP a se zásadami pro zpracování osobních údajů.

6.2     Povinnost uvádět pravdivé a správné údaje. Při registraci na webové stránce obchodu a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

6.3     Uživatelský účet. Pomocí emailu a zvoleného bezpečného hesla můžete vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), kde můžete mimo jiné provádět i objednávky zboží.

6.4    Zablokování uživatelského účtu. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Uživatelský účet můžeme zablokovat po 3 neúspěšných pokusech o přihlášení. Činíme tak z bezpečnostního hlediska, aby nedošlo zejména ke zneužití vašeho uživatelského účtu. Pokud bude váš uživatelský účet zablokován, prosím kontaktujte nás na e-mailu info@partystany-jicin.cz.

6.5     Možnost zrušit uživatelský účet při jeho neužívání. Můžeme zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy ve znění těchto VOP.

6.6     Nutná údržba. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu.

6.7     Věrnostní program. Naši registrovaní zákazníci, kteří jsou současně odběrateli našeho newsletteru, mohou čerpat výhody našeho věrnostního programu a tím např. využívat naše obratové slevy. Pokud splníte tyto podmínky našeho věrnostního programu, pak jsou zpravidla výše slev závislá na objemu předchozího nákupu u prodávajícího. Podmínky našeho věrnostního programu naleznete na našich webových stránkách.

7       JAK NA OBJEDNÁVKU A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

7.1       Vytvoření objednávky. Vkládáním zboží do košíku, zvolením způsobu dopravy a platby za vybrané zboží a vyplněním kontaktních a fakturačních údajů vytváří zákazník na e-shopu svoji objednávku.

7.2     Vlastnosti zboží. Zákazník je povinen se před dokončením objednávky seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným způsobem užívání zboží. Provedením objednávky zákazník potvrzuje, že se s těmito informacemi seznámil a že těmto rozumí.

7.3     Kontrola objednávky. Před dokončením objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.

7.4     Proces odeslání objednávky. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko pro dokončení objednávky a proces objednávky je tím ukončen. Odesláním objednávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto všeobecné obchodní podmínky a četl naše zásady zpracování osobních údajů.

7.5     Pravdivost údajů vyplněných v objednávce. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Pokud bude při zpracování objednávky zjištěno, že byly použity zjevně nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Zákazník může být odpovědný za škodu, kterou uvedením záměrně nepravdivých nebo nesprávných údajů způsobí.

7.6     Dodatečné potvrzení objednávky zákazníkem. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například e-mailem nebo telefonicky) a dále je oprávněn požádat zákazníka o upřesnění správnosti výběru množství zboží.

7.7     Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy? K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka pro dokončení objednávky.

7.8     Potvrzení objednávky prodávajícím. Zákazník, který dokončí objednávku, od nás obdrží automatické potvrzení o doručení objednávky na e-mailovou adresu.

7.9     Povinnosti prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy se zavazujeme předat Vám zakoupené zboží a umožnit Vám nabytí vlastnického práva ke zboží.

7.10  Povinnosti kupujícího. Vy se uzavřením kupní smlouvy zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu zboží.

7.11    Kopie VOP a formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP společně se zbožím. Zákazník spotřebitel rovněž obdrží zboží formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.

7.12   Komunikační prostředky na dálku. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

7.13   Telefonická objednávka. Zboží si můžete objednat také telefonicky. Pokud takto dokončíte objednávku, obdržíte od nás potvrzení o vytvoření objednávky včetně celkové ceny za zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží zvolené zákazníkem na Váš e-mail, který jste uvedli v telefonickém hovoru, spolu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, reklamačním řádem, zásadami zpracování osobních údajů a formulářem pro odstoupení od kupní smlouvy. K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem doručením potvrzení o přijetí objednávky na Váš e-mail uvedený v objednávce.


 

 

8       CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOBY PLATBY

8.1      Cena. Všechny ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) včetně DPH. Cena zboží je platná po dobu, po kterou je zobrazena na webové stránce e-shopu, to ale neznamená, že nemůžeme s některými našimi zákazníky uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

8.2     Způsob platby. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy nám můžete uhradit způsoby uvedenými v druhém kroku objednávky a to zejména:

A.         hotově při osobním odběru v naší provozovně;

B.        hotově nebo platební kartou přepravci (dobírka);

C.         online platební kartou nebo platbou online;

D.        bankovním převodem na náš účet;

Způsob platby a dodání zboží si zákazník zvolí v průběhu objednávky.

8.3     Záloha na cenu zboží. Můžeme po zákazníkovi požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu.

8.4    Náklady na dopravné. Na webových stránkách našeho e-shopu naleznete také informace o nákladech spojených s dodáním zboží. Výše nákladů spojených s dodáním zboží bude záležet zejména na zvoleném dopravci nebo způsoby přepravy. Cenu dopravy také může ovlivnit váha objednaného zboží. Cena za dopravu bude automaticky vypočítána po vložení zboží do košíku. Proto pro zjištění ceny dopravy stačí vložit zboží do košíku. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

8.5     Cena za balné a další náklady spojené s objednávkou. Společně s kupní cenou je nám zákazník povinen zaplatit také případné náklady spojené s balením a případný příplatek za zvolený způsob platby. Před závazným dokončením objednávky bude zákazník informován a konečné ceně obsahující i náklady balného, případné další náklady a také náklady dopravného.

8.6     Slevy z ceny zboží. Případné slevy z ceny zboží námi poskytnuté zákazníkům nelze vzájemně kombinovat.

8.7     Nereálná cena zboží. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy: nula korun českých) nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z objednávky (tj. odstoupit od kupní smlouvy nebo zčásti odstoupit od kupní smlouvy týkající se zboží s vysoce netržní cenou). Zákazník bude o této skutečnosti informován na e-mailovou adresu.

8.8    Forma faktury. Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na e-mailovou adresu.

9       VŠE, CO BYSTE MĚLI VĚDĚT O DODÁNÍ ZBOŽÍ

9.1      Okamžik dodání zboží. Pokud je u zboží uvedeno, že je skladem, pak zpravidla expedujeme zboží s dodací lhůtou 5 pracovních dnů od přijetí objednávky nebo jiné doby, pokud je u zboží uvedena. Přičemž se zavazujeme zboží dodat maximálně do 30 dnů od okamžiku uzavření kupní smlouvy. Tato dodací doba se netýká zboží, které je skladem u dodavatelů. Někdy se nám může stát, že zboží označené “skladem” se vyprodá v krátkém časovém okamžiku. Pokud by nastala situace, že bude zboží vyčerpáno a nebudeme schopni dodat Vámi objednané zboží ve stanovené době, pak vás budeme kontaktovat, abychom se dohodli na dalším postupu. V případě, že je u zboží uvedeno, že je „Na objednávku”, dobu doručení s Vámi sjednáme individuálně, neboť jeho dodání závisí na možnostech našeho subdodavatele. Přes uvedenou dobu dodání se snažíme připravit a doručit objednávku k zákazníkovi vždy co nejdříve.

9.2     Převzetí zboží. Při přepravě zboží zákazníkovi je námi zboží předáno v okamžiku, kdy dopravce předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. V případě osobního vyzvednutí si zboží zákazníkem se považuje zboží za dodané okamžikem převzetí zákazníkem či jinou osobou zákazníkem určenou.

9.3     Náklady na zvláštní způsob přepravy. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

9.4    Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Pokud si kupující již jednou nepřevezme zboží doručované na dobírku, pak je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s opakovaným doručováním. Současně je prodávající oprávněn při další objednávce kupujícího žádat po kupujícím platbu předem z důvodu ochrany svých zájmů a předcházení vzniku škody.

9.5     Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží. Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 14 dnů od marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované dopravcem na dodání zboží zpět prodávajícímu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

9.6     Nepřevzetí zboží ve vztahu k podnikateli. Nepřevezme-li zákazník podnikatel zboží při jeho dodání přepravcem, zboží je následně vráceno nám jako prodávajícímu, jsme oprávněni požadovat po zákazníkovi podnikateli náklady účtované přepravcem na dodání zboží zpět na naši adresu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikatele ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

9.7     Možnost započtení nároků. Nárok na úhradu nákladů za uskladnění zboží a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podle této části VOP jsme oprávněni v souladu s § 2913 občanského zákoníku jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.

9.8     Povinnost zákazníka při převzetí zboží. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda zákazník obdržel správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoliv důvodu.

10     ZPĚTNÝ ODBĚR ELEKTROZAŘÍZENÍ

10.1    Zpětný odběr. V souladu se zákonem č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností, zajišťujeme bezplatné převzetí Vámi zakoupeného zboží, které je svou povahou elektrozařízením. Pro zpětný odběr elektrozařízení nás prosím kontaktujte telefonicky nebo e-mailem info@partystany-jicin.cz a my s Vámi vyřídíme způsob zajištění bezplatného zpětného odběru odpadního elektrozařízení, a to v počtu kusů odpovídajícím již zakoupeným elektrozařízením podobného typu. Zákazník rovněž může elektroodpad odevzdat v pracovní dny v čase od 8:00 do 16:00 hod na adrese našeho sídla.

10.2  Zpětný odběr u Vás v domácnosti. Pokud si u nás objednané zboží necháváte zaslat domů, máme rovněž povinnost zajistit, aby zákazník spotřebitel mohl dopravci odevzdat použité elektrozařízení, elektroodpad, baterie či akumulátory z domácnosti. I zde je podmínkou pro takovýto zpětný odběr zachování stejného počtu kusů kupovaného a vráceného elektrozařízení, které musí být podobného typu a použití (jinými slovy kus za kus). Abychom mohli tento zpětný odběr realizovat, prosím informujte nás v objednávce – do poznámky k objednávce / v sekci zpětný odběr elektrozařízení, jaké elektrozařízení a v jakém počtu, eventuálně rozměru byste chtěli vrátit.

10.3  Kde je ještě možné odevzdat staré elektrozařízení? Elektrozařízení, elektroodpad, baterie nebo akumulátory můžete odevzdat také ve sběrných dvorech, určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.

10.4  Proč je potřeba nakládat s elektrozařízeními speciálním způsobem? Elektrozařízení nesmí být vyhozena se směsným odpadem. Takovým jednáním byste se mohli dopustit porušení zákona o odpadech a/nebo souvisejících předpisů. Škodlivé látky z těchto elektrozařízení a odpadů mohou navíc poškodit životní prostředí či lidské zdraví. Zpětný odběr a recyklace navíc vede k tomu, že elektrozařízení a odpady mohou být dále využity k výrobě nových zařízení.

11      PODMÍNKY PRONÁJMU

11.1      Poptávkový formulář. Na našich webových stránkách v záložce pronájem máte možnost poptat, případně rovnou objednat v online formuláři, pronájem námi nabízeného zboží, a to dle aktuální nabídky na našich webových stránkách, kde naleznete rovněž aktuální cenové podmínky za nabízené zboží (a také za případnou realizaci přípravy stanů). Můžete nás kontaktovat také telefonicky, e-mailem nebo osobně v naší provozovně.

11.2    Nabídka. Až budeme znát všechny potřebné údaje pro vyhotovení naší nabídky, zašleme Vám ji na Vaši e-mailovou adresu společně s individuálními podmínkami.

11.3    Přijetí nabídky (potvrzení objednávky). Ve chvíli, kdy naši nabídku přijmete bez výhrad (tj. potvrdíte-li nabídku, kterou obdržíte na Vaši e-mailovou adresu a/nebo pokud uhradíte v ní sjednanou zálohu), vzniká mezi námi smlouva o nájmu.

11.4    Co je předmětem nájmu a sjednaná cena. My jsme povinni přenechat Vám věc k dočasnému užívání řádně a včas podle ujednaných podmínek v naší nabídce. Zákazník je povinen řádně a včas předmět nájmu převzít a uhradit sjednané nájemné za předmět nájmu, přičemž předmět nájmu může být převzat i s výhradami. Cena nájmu se hradí v hotovosti při převzetí předmětu nájmu, pokud není sjednána zálohová faktura s platbou předem. Odmítnout převzetí předmětu nájmu k užívání je zákazník oprávněn, pouze jsou-li zřejmé podstatné vady předmětu nájmu (zejména je-li předmět nájmu nefunkční).

11.5    Vratná kauce. Pokud si to v objednávce sjednáme, zákazník nám zaplatí vratnou kauci ve výši uvedené v objednávce. Kauce je splatná před převzetím předmětu nájmu. Kauce bude zákazníkovi vrácena bezprostředně po skončení nájmu a řádném vrácení předmětu nájmu ve stavu, v jakém jej zákazník od nás jako pronajímatele převzal.

11.6    Záloha. Pokud byla mezi námi sjednaná záloha na úhradu nájemného, zavazuje se ji zákazník uhradit ve sjednaném termínu splatnosti. Vezměte prosím na vědomí, že než bude záloha uhrazena, nebude započato s užíváním předmětu nájmu. Po dobu vašeho prodlení s úhradou zálohy se prodlužuje sjednaná lhůta pro realizaci užívání předmětu nájmu.

11.7    Doprava. Způsob dopravy předmětu nájmu do místa realizace užívání předmětu nájmu a její cena budou mezi námi dohodnuty zpravidla e-mailovou komunikací, před potvrzením objednávky.

11.8    Předávací protokol. O předání předmětu nájmu bude mezi námi a zákazníkem sepsán předávací protokol při převzetí předmětu nájmu. Tento předávací protokol slouží i pro vrácení předmětu nájmu od zákazníka zpět nám. V předávacím protokolu přehledně uvádíme stav předmětu nájmu při předání zákazníkovi a zároveň do předávacího protokolu uvádíme stav při vrácení předmětu nájmu zpět nám. Nájemce je povinen seznámit se se stavem předmětu nájmu při jeho převzetí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. Nájemce potvrzuje podpisem předávacího protokolu, že předmět nájmu převzal čistý, funkční, bez závad a že byl seznámen s jeho obsluhou a údržbou. Nájemce odpovídá po převzetí předmětu nájmu za jeho stav, zejména je povinen chránit jej před poškozením, zničením či ztrátou.

11.9    Povinnosti zákazníka. Pokud budeme zajišťovat dopravu předmětu nájmu do místa realizace užívání předmětu nájmu, zákazník se zavazuje vytyčit bezpečné místo vykládky předmětu nájmu. V případě, že nám zákazník neposkytne součinnost při převzetí předmětu nájmu k užívání, je povinen nám nahradit zejména náklady související s dodáním předmětu nájmu a újmu, kterou způsobil porušením této povinnosti. Pokud zákazník neumožní ve sjednaném termínu provést realizaci užití předmět nájmu, zákazník souhlasí a bere na vědomí, že uhradí smluvní pokutu, která bude odpovídat výši nákladů na dopravu. Sjednaná smluvní pokuta nevylučuje náš nárok na náhradu újmy. Předmět nájmu musí být vrácen pronajímateli důkladně vyčištěný, v provozuschopném stavu. Náklady s vyčištěním a úpravou předmětu nájmu nese nájemce.

11.10 Zvláštní povinnosti týkající se stanů. Nájemce se zavazuje mít vždy pronajaté stany řádně ukotvené a zajištěné bočními plachtami a v případě nepříznivého počasí (silný nárazový vítr, vichřice apod.) stany neprodleně sbalit, aby nedošlo k jejich poškození nebo poškození dalšího majetku nebo zdraví osob.

11.11   Jednostranné započtení na kauci, bude-li sjednána. Pokud zákazník bude mít zájem o prodloužení doby nájmu, musí nás o tom předem informovat a my prodloužení doby nájmu musíme předem písemně odsouhlasit (stačí i emailem). Můžeme jednostranně započíst nájemné v případě prodlouženého nájmu a případné smluvní pokuty oproti kauci, bude-li ujednána.

11.12  Doba nájmu. V průběhu objednávky si zákazník zvolil dobu nájmu, která je poté vyznačena v předávacím protokolu. Zákazník je povinen vrátit předmět nájmu v den vyznačený v předávacím protokolu. Pokud má zákazník zájem si sjednat delší dobu nájmu, bude potřeba zvolit požadovaný počet dnů. Nájemce je oprávněn užívat předmět nájmu během doby sjednané v nájemní smlouvě. Pokud nevrátíte předmět nájmu po ukončení účinnosti sjednané (případně prodloužené) doby nájmu, pak je toto jednání považováno za neoprávněné užívání předmětu nájmu bez právního důvodu. Pokud vrátíte předmět nájmu před uplynutím sjednané doby nájmu, jsme oprávněni požadovat nájemné za celou původně sjednanou dobu trvání nájmu.

11.13  Prodlení s předáním předmětu nájmu. Pokud zákazník bude v prodlení s předáním předmětu nájmu po skončení doby nájmu, je zákazník povinen zaplatit další nájemné až do dne skutečného vrácení předmětu nájmu, ale také smluvní pokutu odpovídající shodné výši sjednaného nájemného za každý započatý den prodlení s vrácením předmětu nájmu. Ustanovení o smluvní pokutě se nepoužije v případě, kdy dojde k prodloužení nájmu s naším souhlasem dle bodu 11.11 těchto VOP.

11.14 Prodlení s úhradou sjednaného nájemného za předmět nájmu. Pro případ prodlení s úhradou nájemného za předmět nájmu je nám zákazník povinen zaplatit smluvní pokutu za prodlení ve výši 0,5 % dlužné částky za každý den prodlení.

11.15  Návody a bezpečnost práce. Zavazujeme se předat nájemci ke každému předmětu nájmu návody k obsluze a veškeré další dokumenty, nutné pro správné zacházení s zařízením a k užívání v souladu s bezpečností práce. Při převzetí předmětu nájmu v nájemní smlouvě svým podpisem stvrzuje, že od jste od nás všechny tyto dokumenty obdržel a budete se jimi řídit. Neodpovídáme za škody vzniklé používáním předmětu nájmu třetí osobou, pokud nestanoví občanský zákoník jinak.

11.16  Odpovědnost zákazníka. Zákazník je povinen používat předmět nájmu pouze pro účel, ke kterému je určen. Zákazník používá předmět nájmu na vlastní odpovědnost a odpovídá za škody vzniklé jeho provozem.

11.17  Zákaz podnájmu. Zákazník není oprávněn dát předmět nájmu do podnájmu.

11.18 Zákaz úprav nebo změn. Zákazník je povinen zdržet se bez našeho předchozího písemného souhlasu provedení jakýchkoliv úprav, oprav nebo změn předmětu nájmu.

11.19  Poškození, odcizení, ztráta předmětu nájmu a smluvní pokuta. Zákazník je povinen si počínat tak, aby na půjčeném předmětu nájmu nevznikla škoda, a po dobu nájmu odpovídá za škodu na předmětu nájmu v plném rozsahu. Zákazník je povinen oznámit nám neprodleně a prokazatelně poškození, poruchu, havárii, ztrátu nebo odcizení předmětu nájmu. V případě poškození předmětu nájmu je nám zákazník povinen předmět nájmu okamžitě vrátit a my zajistíme opravu na náklady zákazníka. Při odcizení, ztrátě či zničení předmětu nájmu nebo jeho části (příslušenství zařízení) nám zákazník zaplatí smluvní pokutu odpovídající kupní ceně předmětu nájmu ke dni způsobené škody. Tuto pokutu je zákazník povinen uhradit do 14 dnů ode dne, kdy k tomu bude námi vyzván. Smluvní pokutu a/nebo její část můžeme rovněž započíst oproti nároku nájemce na vrácení kauce.

11.20    Odpovědnost pronajímatele. Pronajímatel neodpovídá zákazníkovi za ušlý zisk nebo jakékoliv jiné škody, které by zákazníkovi vznikly z důvodů technické poruchy na předmětu nájmu.

11.21  Práva z vad. Pokud budete uplatňovat práva z vad, řídí se obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem, těmito VOP a reklamačním řádem. Tam, kde hovoříme o kupní smlouvě ke zboží budou tyto části přiměřeně použity pro realizace předmětu nájmu (nebo námi poskytovaných služeb).

12     VÝHRADA VLASTNICTVÍ

12.1    Úplné zaplacení kupní ceny. Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny podle příslušné kupní smlouvy. To znamená, že pokud neuhradíte kupní cenu, nestanete se vlastníkem daného zboží.

12.2   Výhrada vůči zákazníkům podnikatelům. Pro zákazníky podnikatele si vyhrazujeme vlastnictví ke zboží, dokud nejsou uhrazeny veškeré pohledávky, které vůči nim máme. Zákazník je povinen nakládat se zbožím s výhradou vlastnictví s řádnou péčí a pojistit je na své náklady dostatečně, pro případ poškození na hodnotu nového zboží.

13     ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

13.1    Právo spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy. Právo zákazníka spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí podle ustanovení uvedených v části 5 těchto VOP.

13.2   Právo podnikatele na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazníci podnikatelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy, které jim umožňují příslušné právní předpisy. Zákazník podnikatel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, toto právo přísluší pouze spotřebiteli. Pokud nám zákazník podnikatel vrátí zboží a nejedná-li se o vytknutí vad podle občanského zákoníku, upozorňujeme ho, že mu můžeme vyúčtovat náklady za skladování tohoto zboží podle bodu 9.6 a 9.7 těchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikatele ke zpětnému odběru tohoto zboží.

13.3   Nezaplacená kupní cena. Pokud zákazník neuhradil řádně a včas kupní cenu, můžeme od kupní smlouvy odstoupit.

13.4  Postup při vyprodání zásob. Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob zboží, nebo z důvodu nedostupnosti objednaného zboží. Dále můžeme od kupní smlouvy odstoupit zejména v případě, kdy zákazník odmítl převzít zboží.

13.5   Dárek. Pokud zákazník spolu se zbožím obdrží dárek a následně od kupní smlouvy s námi odstoupí, je povinen nám vrátit i tento dárek. Darovací smlouva mezi námi a zákazníkem je tedy uzavřena s tzv. rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti.

14     CO KDYŽ BUDE MÍT ZBOŽÍ VADY

14.1    Odkaz na občanský zákoník. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

14.2  Reklamační řád. Další práva a povinnosti stran související s naší odpovědností za vady zboží je upraveno v našem reklamačním řádu.

15     OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

15.1    Zásady zpracování osobních údajů. Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v našich zásadách zpracování osobních údajů.

15.2   Cookies. Používáme tzv. soubory cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na základě souhlasu, nebo k ochraně našich oprávněných zájmů). Preference si může zákazník nastavit přímo na našich webových stránkách.

16     VYŠŠÍ MOC

16.1    Co je vyšší moc. Za vyšší moc se pro účely těchto VOP považuje každá událost nezávislá na vůli prodávajícího, která brání ve splnění jeho povinností a kterou nebylo možné předvídat nebo její následky odvrátit či překonat. Za vyšší moc se považuje zejména přírodní katastrofa, požár, výbuch, záplavy, zemětřesení, teroristický útok, válka, stávka nebo jiné události (včetně situací způsobených v důsledku šíření nemoci COVID-19), které jsou mimo kontrolu smluvních stran.

16.2   Vyloučení odpovědnosti prodávajícího. Po dobu trvání vyšší moci prodávajícího neodpovídá za neplnění svých povinností z kupní smlouvy, potažmo těchto VOP.

17     CO BYSTE MĚLI VĚDĚT NA ZÁVĚR

17.1    Jakým právem se náš právní vztah řídí? Právní vztah mezi námi se bude řídit právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem. To platí i v případě existence tzv. mezinárodního prvku. Jsme si však vědomi, že zákazník spotřebitel nemůže být touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země, kde má obvyklé bydliště.

17.2   Závazek respektovat práva spotřebitelů. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto VOP se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele mají přednost tato ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.

17.3   Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane místo neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

17.4  Vyloučení Vídeňské úmluvy. Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, nebo také Vídeňská úmluva), a to v souladu s čl. 6 této úmluvy.

17.5   Spory a příslušnost. Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně a věcně příslušné soudy České republiky pro obvod Praha. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů. Smluvním jazykem je český jazyk.

17.6  Archivování kupní smlouvy. Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám.

17.7   Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Nedílnou součástí těchto VOP je formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

17.8  Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

17.9  Přílohy. Nedílnou součástí těchto VOP je jejich Příloha č. 1 - Bezpečnostní předpis pro provoz, obsluhu a údržbu párty stanů, altánů, nůžkových stanů, mobilních garáží, skladových hal.

17.10              Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření uživatelského účtu nebo objednávky zákazníkem.

17.11  Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 4. 7. 2024 a ruší platnost předchozích obchodních podmínek.

 

PŘÍLOHA Č. 1 K VŠEOBECNÝM OBCHODNÍM PODMÍNKÁM SPOLEČNOSTI Pártystany-Jičín s.r.o., IČO: 03440818, se sídlem Dělnická 1302, Valdické Předměstí, 506 01 Jičín, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese partystany-jicin.cz (dále jen “Společnost”)

 

BEZPEČNOSTNÍ PŘEDPIS PRO PROVOZ, OBSLUHU A ÚDRŽBU PÁRTY STANŮ, ALTÁNŮ, NŮŽKOVÝCH STANŮ, MOBILNÍCH GARÁŽÍ, SKLADOVÝCH HAL

(dále jen “Bezpečnostní předpis”)

1.       ÚČEL PŘEDPISU

1.1.          Účelem Bezpečnostního předpisu je upravit pracovní a technologické postupy pro používání zařízení Společnosti:

●        párty stanů, altánů, nůžkových stanů, mobilních garáží a skladových hal

(dále jen “Zařízení”)

tak, aby se v co největší míře omezila možnost vzniku pracovních úrazů zaměstnanců Společnosti, i úrazů zákazníků a smluvních partnerů Společnosti na uvedeném Zařízení. Dále tento Bezpečnostní předpis upozorňuje na konkrétní rizika možného ohrožení života a zdraví při provozu na těchto Zařízeních a uvádí možnosti jejich snížení.

1.2.          Bezpečnostní předpis platí pro manipulaci, obsluhu a údržbu Zařízení a je závazný pro všechny osoby, které s tímto Zařízením jakýmkoliv způsobem manipulují či ho používají.

2.       BEZPEČNÉ POUŽÍVÁNÍ ZAŘÍZENÍ

2.1.          Zaškolení a zácvik zaměstnanců Společnosti a zákazníků Společnosti. Manipulovat se Zařízením mohou pouze osoby starší 18 let věku a právně způsobilé, které jsou důkladně a prokazatelně seznámeni a zaškoleni. V průběhu zaškolování osoby musí být tato osoba prokazatelně seznámena:

-          s tímto Bezpečnostním předpisem;

-          s návodem výrobce pro používání konkrétního Zařízení.

2.2.         V průběhu seznámení se se Zařízením si musí osoby obsluhující Zařízení osvojit zejména, nikoliv však výlučně:

-          dodržování bezpečnostních předpisů;

-          bezpečnou manipulaci s konstrukcí při sestavování Zařízení;

-          řádné používání předepsaných osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP).

2.3.         Bezpečnostní požadavky na Zařízení.

       2.3.1.            Před prvním použitím je nutné z jednotlivých dílů konstrukce Zařízení odstranit ochranný, konzervační olej.

      2.3.2.            Se Zařízením je nutné manipulovat opatrně, předejde se tak jeho poškození.

      2.3.3.            Stabilita Zařízení musí být bezpečně zajištěna. Samotná konstrukce Zařízení je koncipována tak, že při správném sestavení je Zařízení samo o sobě stabilní. Pro bezpečnější stabilitu Zařízení je doporučeno zajistit ji kotvícím zařízením, které není součástí dodávky a je možno je objednat u dodavatele.

     2.3.4.            Zařízení se nesmí používat ve větru, je vždy nutné neodkladně odstranit sníh ze střechy zařízení.

      2.3.5.            Je nutné pravidelně důkladně zkontrolovat kotvení Zařízení k jeho podkladu.

     2.3.6.            Zařízení je nutné rozkládat při teplotě minimální teplotě 10°C.

      2.3.7.            Zařízení se NESMÍ používat, pokud je jakákoliv část Zařízení poškozená nebo chybí.

     2.3.8.            Skládání a rozkládání Zařízení je nutné provádět v dostatečném počtu osob dle rozměru zařízení.

     2.3.9.            Zařízení mohou být instalována pouze na rovných a zpevněných plochách.

   2.3.10.            Uvnitř Zařízení a ve vzdálenosti menší, než 2 m od Zařízení je zakázáno používání jakéhokoliv zdroje ohně, který by mohl způsobit vzplanutí a požár (např. otevřený oheň, grilovací zařízení, plynové vařiče a zařízení, různé hořáky apod.).

     2.3.11.            Zařízení nejsou testována na odolnost ve větru a zatížení sněhem.

2.4.       Bezpečnostní požadavky na obsluhu.

       2.4.1.            Manipulovat se Zařízením mohou pouze osoby, které jsou k tomu prokazatelně zaškoleni.

     2.4.2.            Při manipulaci musí osoby vždy bedlivě sledovat Zařízení a včas rozpoznat možné riziko poranění.

     2.4.3.            Pokud dojde k narušení plynulé manipulace (spoje trubek nejdou dobře do sebe apod.) je zakázáno provádět toto nadměrnou silou.

     2.4.4.            Veškeré trubky konstrukce je třeba zasunout do konce spojky, aby konstrukce neměla mezery. Spoje konstrukce musí být vždy sešroubované.

     2.4.5.            Obsluha musí dbát na svou bezpečnost zejména vzhledem k manipulaci nad hlavou, kde hrozí riziko poranění hlavy pádem materiálu. Při této manipulaci se důrazně doporučuje používat ochranu hlavy.

     2.4.6.            Při manipulaci se Zařízením musí obsluha používat plnou obuv s plnou špičkou a patou.

     2.4.7.            Při manipulaci s částmi Zařízení, které mají ostré hrany, musí obsluha používat ochranné pracovní rukavice.

2.5.         Zakázané činnosti při obsluze a používání zařízení. Vzhledem k možnému riziku vzniku úrazů při manipulaci se Zařízením se k ochraně života a zdraví osob provádějících jejich obsluhu určují dále uvedené činnosti, které jsou zakázány:

       2.5.1.            manipulovat se Zařízením v nedostatečném počtu osob;

      2.5.2.            používat Zařízení ve větrném počasí;

      2.5.3.            provádět jakékoliv úpravy konstrukce Zařízení, které nejsou povolené v Návodu k obsluze;

     2.5.4.            používání zdrojů zapálení viz bod. 2.3.10. tohoto Bezpečnostního předpisu.

2.6.       Bezpečnostní požadavky na prostor/plochu, kde je umístěno zařízení.

       2.6.1.            Prostor/plocha, na němž se Zařízení nachází, musí být udržován ve stavu, který neohrožuje bezpečnost a zdraví osob.

     2.6.2.            Prostor/plocha musí být rovný a zpevněný.

     2.6.3.            Nad prostorem/plochou, na němž se Zařízení nachází, nesmí vést elektrické vedení.

     2.6.4.            Používání osobních ochranných pracovních prostředků (dále jen “OOPP”).

     2.6.5.            Osoby, které manipulují se Zařízením, musí používat následující OOPP:

●        manipulace s částmi s ostrými hranami     OCHRANNÉ PRACOVNÍ RUKAVICE;

●        manipulace se Zařízením                                OBUV S PLNOU ŠPIČKOU A PATOU;

●        manipulace nad hlavou                                   OCHRANA HLAVY.

2.7.       Kontroly

       2.7.1.            Před uvedením do provozu musí být u Zařízení provedena:

●        kontrola správného ustavení Zařízení;

●        kontrola spolehlivosti všech kotvících prvků Zařízení (pokud jsou součástí dodávky);

●        kontrola úplnosti a celistvosti částí konstrukce;

●        kontrola pevnosti uchycení všech plachet.

3.          PRACOVNÍ RIZIKA A OPATŘENÍ K JEJICH ODSTRANĚNÍ

3.1.          Pojem „charakter výskytu rizika“ vyjadřuje působení rizika vzhledem k času, k prováděné činnosti apod. Působení rizika může být např. trvalé, omezené pouze na dobu manipulace s nástrojem, obrobkem apod.

3.2.         Pod pojmem „zdroj rizika“ se rozumí jeho bližší určení. Např. na Zařízení se vyskytují různé druhy mechanického rizika, jedním z nich je riziko pořezání a konkrétním zdrojem tohoto rizika je manipulace s částmi s ostrými hranami.

3.3.         „Příčinou rizika“ je nebezpečný stav zdroje rizika nebo jeho působení na okolí. Tím může být např. neukotvené Zařízení apod.

3.4.          „Nebezpečí“, které osobám vystaveným rizikům ohrožení jejich života a zdraví hrozí, může být např. pořezání, pád materiálu apod.

4.          OPATŘENÍ PRO PŘÍPAD MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI

4.1.          Za mimořádnou událost se v daném případě považuje zejména vznik požáru, nebo vznik úrazu.

4.2.          Opatřením proti vzniku požáru se stanovuje povinnost mít v prostoru Zařízení vždy umístěn provozuschopný přenosný hasicí přístroj.

5.        ZODPOVĚDNOST

5.1.          Zodpovědnost za dodržování všech ustanovení tohoto předpisu mají všechny osoby, které jakýmkoliv způsobem manipulují se Zařízením.

5.2.         Zvlášť důležitá je v tomto ohledu odpovědnost pracovníka Společnosti Příslušný pracovník Společnosti je zejména zodpovědný za to, že:

       5.2.1.            osoba provádějící obsluhu Zařízení je k této činnosti prokazatelně oprávněna viz bod 2 tohoto předpisu;

      5.2.2.            za prokazatelné seznámení s Bezpečnostním předpisem se považuje také souhlas objednatele s všeobecnými obchodními podmínkami Společnosti, jejichž nedílnou součástí je tento Bezpečnostní předpis.

5.3.         Osoba oprávněná k obsluze Zařízení je zejména zodpovědná za:

       5.3.1.            plnění požadavků předepsaných pro obsluhu uvedeného zařízení;

      5.3.2.            dodržování předepsaných zakázaných činností při obsluze zařízení;

      5.3.3.            důsledné používání určených OOPP.

6.        ČIŠTĚNÍ A ÚDRŽBA

6.1.         Plachty Zařízení lze omývat mýdlovým roztokem.

6.2.          Plíseň a skvrny vzniklé vlhkostí odstraňujte jemným chlorovým roztokem. Dodržujte pokyny výrobce a chlorový roztok nejprve vyzkoušejte na místě, které není vidět. Tímto způsobem se ujistěte, zda nedochází ke změně zabarvení.

6.3.          Zařízení se nesmí skládat ani balit ve vlhkém stavu. Vždy jej před tím nechte zcela vyschnout.

Přihlášení

Zapomněli jste heslo? Pošleme Vám nové.
Jste tu poprvé? Vytvořte si nový účet.

Cookies zavřít

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.